Brainstormsessie leidt tot mooie ideeën

Iedere maandag starten we de week samen met alle ComOn communicatiebureaus met een hoorcollege van een expert uit de communicatiebranche. Afgelopen maandag stond in het teken van creatief denken, inspiratie opdoen en trends en hypes in communicatieland. Deze keer was de expertmeeting van Marije van den Berg en Marenthe de Bruijne. Het team van Xtra ging per tweetal brainstormen voor ons eigen project met als leidende draad het college van de twee communicatieproffesionals, zonder te denken aan budget of haalbaarheid. Termen als location based services (zoals Foursquare), peer to peer advertising, apps, social media en crowdsourcing kwamen naar voren. Op deze maandagmorgen kon ik blijkbaar heel creatief denken, want de ideeën kwamen overal vandaan en alles hebben we op een groot A3 vel opgeschreven.

Na deze productieve brainstormsessie zijn we samen als team verder gaan brainstormen met de drie grote vellen vol ideeën voor ons op tafel. Uiteindelijk hebben we de meest haalbare, leuke en meest realiseerbare ideeen uitgewerkt en opgeschreven.

De rest van de week zijn we verder gegaan met de analyses, maar dit keer als thema ‘inspiratie in communicatie’. Via deskresearch op internet hebben we de grootste en belangrijkste trends in communicatieland opgeschreven en uitgewerkt. Ook hebben we research gedaan naar leuke en interessante PR-campagnes, guerilla marketing en andere acties of stunts die dienen als inspiratie voor ons eigen advies aan FAE Events.

Aan het eind van de week hadden we een heel boekwerk vol uitgewerkte analyses en een eerste opzet voor de middeleninzet. Het advies zit, met dank aan de analyses en de brainstormsessies, zo goed als in ons hoofd. Volgende week zijn we alweer op de helft van het project en gaan we aan de slag met de uitwerking van het advies.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *